Kotitalousvähennys

Kotitalousvähennyksen määrää vuodelle 2009 on nostettu huomattavasti tämän vuoden tasosta. Etenkin nyt, kun on odotettavissa mahdollisesti syvä talouden lama, on erityisesti pienten yritysten kiinnitettävä tähän asiaan huomionsa. Koska tavallinen kuluttaja ei voi yritysten tavoin vähentää arvonlisäveroa hankinnoistaan, kotitalousvähennys on ainoa mahdollisuus hinnan alennuksiin. Toistaiseksi pienet yritykset ovat käyttäneet tätä keinoa hyväkseen melko kapea-alaisesti.

Alennusta on käytetty laajasti remonteissa, mutta esimerkiksi kodin kiinteiden ja muiden kalusteiden osalta vähennykset ovat rajoittuneet vain mahdollisiin asennuksiin. Jos kuitenkin verrataan kalusteen ”kaupanhintaa” puusepänyrityksen tarjoamaan hintaan paikalleen asennettuna, niin kotitalousvähennys tarjoaa pienille yrityksille aivan uudenlaisen kilpailuelementin.

Pientenkin yritysten kannattaisi harkita pienen kotisivun ikään kuin käyntikortin laittamista Internetiin, jotta heidät löydettäisiin paremmin. Koska nykyisin puhelinluetteloiden tekijöitä on kaksi tai useampia, ei ole kovin kustannustehokasta ostaa ilmoitustilaa kaikilta tekijöiltä. Monet eivät edes vaivaudu enää hankkimaan koko puhelinluetteloa, koska niiden alueellisestakaan kattavuudesta ei voi olla varma. Internetin hakukoneilla sitä paitsi numeron löytyvät nopeasti ja vaivattomasti.

Comments are closed.


WP Login